Dotari si Utilaje

  • Masina de sablat
  • Elevatoare Auto
  • Stand de curatat si de testat injectoare benzina
  • Stand reglare directie
  • Instalatie incarcare cu freon
  • Cumputer diagnoza auto

        Toamna si iarna. Temperaturi scazute, umiditate ridicata, zapada, gheata, sare si nisip pe drumuri…Acestea sunt conditiile pentru care soferii ar trebui sa isi pregateasca masinile. Mecanicii de la service-ul nostru efectueaza toate verificarile si lucreaza in concordanta cu indicatiile producatorului. Ca rezultat, poti conta pe ei in pregatirea masinii tale pentru sezonul de iarna.

Schimbarea si verificarea anvelopelor

      Anvelopele de iarna sunt esentiale pentru siguranta condusului, si au o capacitate de curatare mult mai mare. Este recomandata utilizarea lor la temperatura mai mica de +7 C. Adancimea rizurilor este foarte importanta. Potrivit expertilor in anvelope, adancimea rizurilor ar trebui sa fie de minimum 4mm.

    Inainte sa inceapa iarna, verificati anvelopele la un service autorizat Skoda, iar daca este necesar schimbati-le. Chiar puteti lasa acolo anvelopele in concordanta cu indicatiile producatorului. Conditia si echilibrul dintre roti sunt verificate inainte de sezonul urmator.

 

Sistemul de franare – doar o verificare vizuala nu este suficienta

      Cand franele dumneavoastra sunt in stare perfecta, acest lucru nu inseamna ca vor actiona imediat. Sistemul de franare trebuie sa functioneze asupra tuturor rotilor in acelasi timp, cu aceeasi intensitate. Chiar daca la prima vedere totul pare sa fie in regula, o verificare pe tester-ul de franare este un mod mult mai sigur de afla rezultatul.

    Noi recomandam masurarea eficientei franelor cu un echipament adecvat in centrul unui service autorizat DACIA / RENAULT. De asemnea este necesara verificarea lichidului de frana. Daca punctul de fierbere nu corespunde cu cel recomandat( este scazut), se pot forma bule in lichidul de frana ce pot afecta eficienta franelor. Acest lucru poate reprezenta un pericol evident, in special iarna in munti.

 

Sistemul de racire

    Pe langa verificarea densitatii si conditiei sistemului de racire, sunt de asemenea importante nivelul si concentratia mix-ului de anti-inghet, iar daca este necesar adaugati lichid de racire.

  Trebuie sa fie cel putin 40% solutie concentrata in lichidul de racire. Pentru un motor rece, indicatorul trebuie sa fie intre “MIN” si “MAX”, in timp ce un motor cald indica un nivel deasupra “MAX”.

 

Bateria

      In perioada iernii bateria este predispusa la un nivel ridicat de degradare. Cand vremea este rece, doar o parte a capacitatii bateriei este valabila pentru pornirea motorului. O baterie descarcata poate ingheta chiar la cateva centigrade sub 0.

    De aceea recomandam verificarea bateriei la un service auto ploiesti inainte ca vremea sa se raceasca, iar daca este nevoie incarcata, curata si etansata corespunzator. In plus, densitatea solutiei de electrolit trebuie sa fie determinata, iar daca este necesar, va fi adaugata apa distilata. Este o idée buna de altfel sa detineti in masina o pereche de cabluri electrice in perioada iernii.

 

Stergatoarele

   Importanta stergatoarelor este deseori subapreciata. Dar ganditi-va – siguranta dumneavoastra depinde de cat de bine vedeti. In general este recomandat sa schimbati stergatoarele de doua sau trei ori pe an. Verificati cat de bine functioneaza rezervorul stergatoarelor cu lichid aditiv.

   Pentru stergatoarele obisnuite, puteti lipi carton pe lungimea lamelor pentru a preveni inghetarea acestora pe parbriz. Daca stergatoarele ingheata totusi pe parbriz, nu trageti cu putere si nu le intoarceti pentru ca s-ar putea deteriora .

 

Verificarea farurilor

     Noi recomandam verificarea farurilor la un service autorizat dispunand de un echipament potrivit pentru acest test. In acelasi timp, uitati-va daca toate becurile luminilor exterioare si a semnalelor sunt functionabile.

   Puteti inlatura zapada si gheata de pe farurile din policarbonat folosind o perie moale si un lichid pentru dezghetare. Nu folositi o razuitoare dura, pentru ca dauneaza invelisului protector al farului.

  

Spalarea corecta a masinii iarna

     In ciuda protectiei anti-coroziunii, gheata si apa pe caroseria masinii ar putea sa produca crapaturi prin care sarea ar putea penetra. In general este recomandat ca exteriorul masinii sa fie curatat la doua sau trei saptamani pentru a fi inlaturata sarea de pe drum.

     Dupa spalarea masinii, uscati bine incuietorile si verificati franele. Cateva apasari pe pedala de frana ar trebui sa functioneze. Daca masina este spalata regulat, este important sa fie curate discurile rotilor si capacul butucului pentru a preveni depunerea de sare.

 

Lanturile pentru zapada

      Intotdeauna montate pe suprafata rotilor, lanturile de zapada imbunatatesc tractiunea cat si franarea pe drumurile inghetate si inzapezite. Cand alegeti lanturile, optati pentru cele care se pot atasa foarte usor. Incercati sa puneti lanturile pe roti cand sunteti calm si relaxat acasa; incercarea de a citi instructiile  in frig si zapada nu este deloc placut.

     Depozitati lanturile intr-un loc accesibil al masinii dumneavoastra. Aveti grija daca veti calatorii in alta tara: in cateva tari europene este obligatoriu sa aveti si sa utilizati lanturi de zapada in perioada iernii.

 

Ce ar trebui sa mai aveti?

  • Blocarea obiectului de dezghetat - nu il lasati niciodata in interiorul masinii
  • Covorasele – in caz de urgenta, acestea pot fi folosite ca ajutor in tractiune pentru a pune masina in miscare
  • Carton pentru protectia parbrizului, sub stergatoare, razuitor de gheata, spray pentru dezghet, matura pentru zapada, punguta cu nisip
  • Lanterna de mana cu baterii incarcate
  • Canistra cu combustibil, incarcata
  • Manusi